TAVLA OYUNUNUN GİZEMLERİ
Eski zamanlarda bir HİNT IMPARATORU, SATRANÇ oyununu,
yanında bir mektupla, hediye olarak PERS İMPARATORU’na gönderir.
Mektubunda oyunla ilgili hiç bir açıklama yapmamıştır ama,
şöyle bir mesaj yazmıştır:
“Kim daha çok düşünüyor, kim daha iyi biliyor, kim daha ileriyi görüyorsa,
o kazanır. İşte HAYAT budur…”
Pers İmparatoru dönemin en bilgin veziri olan Buzur Mehir ile
bu mesajı paylaşarak, ondan bu oyunu çözmesini ve kendisinin de
karşılık olarak Hint İmparatoru‘na hediye edilmek üzere başka bir oyun
icat etmesini ister. Vezir, haftalarca çalıştıktan sonra, gönderilen satrancın
her taş hareketini ve oyunu çözer,
Daha sonra da on günde tavlayı icat eder ve İmparator‘a sunar.
Pers İmparatoru‘nun baş veziri Buzur Mehir tarafından 1400 yıl
önce tasarlanan tavla oyunu; dünyanın en popüler oyunlarından biridir.
Zaman kavramından alınan ilhamla tasarlanan oyunun, zamana böylesine
direnmesi son derece etkileyicidir.
TAVLA bir tane olduğu için, YILI,
4 köşesi 4 MEVSİMİ,
Karşılıklı 6'şar hanesi yılın 12 AYINI,
Pulların toplamı (2x15=30) bir ayın 30 GÜN olduğunu,
Siyah-beyaz renkteki pullar GECE ve GÜNDÜZÜ,
Karşılıklı 12'şer hane (2x12=24) 1 GÜNÜN 24 SAAT olduğunu simgeler…
Hint İmparatoru’na, satranca karşılık olmak üzere tasarlanan tavla oyunuyla
birlikte gönderilmek üzere, şöyle bir mesaj hazırlanır:
“Evet, kim daha çok düşünüyor; kim daha iyi biliyor ve kim daha ileriyi görüyorsa, O kazanır. Ama biraz da şans gerekir…
İşte HAYAT budur…"
*Internetten Alıntıdır
|