1-ZAYIF AÇIŞ YAPAN OYUNCU,ORTAĞI 2NT İLE SORU SORMAYIP
PASS GEÇERSE,BİR DAHA KONUŞMAZ.(Limite oldu)
2-ZAYIF AÇIŞ YAPANDA , YANDA 4 ’ LÜ MAJÖR OLAMAZ . (Zayıf 2
majör açanda , diğer majör 4’lü olmamalıdır . Zayıf 3 açanda da , aynı
şekilde 4’lü majör olmamalıdır . Çünki ,3 seviyesinde konuşulduğundan
ortak 4’lü majörünü gösteremez.)
3-KOZ TUTUŞU VARKEN , TRAPP PASS YAPILMAZ ( Çok özel durumlar hariç). ÖNCE İHALE ALINMAYA ÇALIŞILIR.
4-RAKİBİN , CEZADAN KAÇARAK GELDİĞİ HER RENGE KONTR
ATILMAZ . OYNANABİLECEK B İ R RENK VARSA SÖYLENİR.
5-ORTAK,NEGATİF KONTRU CEZAYA ÇEVİRİRSE ,GENELDE KOZ
ATAK EDİLİR.(1trefli/1karo’ya kontr durumunda,minörler 3’lü olabileceği için, emirdir. Majör renk açılmışsa, 5’li olduğundan, çıkılmayabilir.)
6-8 KOZ İLE 10 ELLİK BARAJ YAPILMAZ . (Baraj seviyesinin bir eksiği
sayıda koz olmalıdır.Yani 10 ellik baraj yapılacaksa, 9 ad. koz olmalıdır.)
7-(4+4) KOZ TUTUŞU , EN İYİ TUTUŞTUR . (Yandaki 5+3 renge , kayıp
kaçılır.)
8-KOZ TUTUŞU VARKEN,İKİNCİ UZUN RENKTEKİ TOPLAM KART
SAYISI KADAR EL ALINACAĞI ÜMİT EDİLİR . ( 1 majör açışına,
gambling 4 majör söylemek gibi .4-5’li koz tutuşu,çok dengesiz dağılım ve
yanda 5+ uzun bir renk.1 singleton ve 1 doubleton şarttır.)
9-ŞLEME CESUR , GRAND ŞLEME KORKAK OLUNUR.Kozun 3 tepe
onörü (ARD) , tüm A ’ lar ve yanda kapalı bir renk olmadan, grandşlem
oynanmaz . Şlem oynarken , empas , yatırma ,squeeze yapılabilir . Ancak
grandşlem oynarken,bu şans kullanılamaz.
9-ÜSTE KONUŞMALARDA , SANZATU DİYECEK E L L E KONTR
ATILMAZ.
11-RAKİBİN KONUŞMADIĞI RENKTEN KORKARAK, SANZATUDAN
VAZ GEÇİLMEZ . (Ya çıkmazlar , ya ortak kesiyordur veya çıkıp da
devam etmezler. Bloke olma olasılığı da vardır.)
12-ORTAK K E S E R SORARSA , YARIM KESERLE DAHİ KABUL
EDİLİR.(Tam keser:A,RD,DV10,V109x/Yarım keser:Rx,Dxx,V10xx)
13-RAKİPTE DİREKT TUTUŞ VARSA , İKİYE OYNATILMAZ.(Rakibin
açtığı renk elinde kısa olan konuşur.Açan ve cevapçısı limite olmuşsa,
atılan kontr , negatiftir . Ancak rakip 3’e çıkarsa , koz fiti olsa bile,puan
yetersiz kaldığından pass geçilmelidir.)
14-PART SKORUN İYİSİ İ Ç İ N P E K ARAŞTIRMACI OLUNMAZ.
15-SANZATULARA ATILAN KONTR CEZADIR.
16-DENGESİZ DAĞILIM CESUR ,DENGELİ DAĞILIM KORKAKTIR.
17-KOZ OYUNLARINDA Y E R KUVVETLİ İSE , ORTAKTA ONÖR
UMARAK A S ALTINDAN ATAK EDİLEBİLİR .YER KUVVETLİ
DEĞİLSE , A S ALTINDAN ATAK EDİLMEZ.
18-DEKLARANIN, KOZ TUTUŞUNUN DIŞINDA UZUN BİR RENGİNİN
DAHA OLMADIĞI BİLİNİYORSA , KOZUN K I S A OLDUĞU
TARAFTAN KUP YAPTIRMAMAK İÇİN,KOZ ATAK EDİLİR.
Deklaranın sağlam uzun bir yan rengi olsa,kozları toplayıp uzun rengine girer . Uzun rengi yoksa , kozun kısa olduğu taraftan kupa girecektir.
Defansta olanlar da , koz oynayarak deklaranın kısa tarafındaki kozunu
bitirip,kup yapmasını engellemeye çalışırlar.)
19-RAKİBİN KOZ TUTUŞU YOKSA (8 kozu yoksa) ,KOZ ATAK EDİL-
MEZ.(Çünki , koz atak etmenin mantığı,kozun kısa olduğu taraftan kup
yaptırmamaktır . Rakibin en kısa rengi zaten koz ise , başka kısa rengi
olmadığından,kup yapamaz.)
20-RAKİP , İKİNCİ RENGİNE OYNUYORSA ,BİRİNCİ RENGİ CEVAP-
ÇIDA KISADIR VE KUP YAPMAMASI İÇİN,KOZ ATAK EDİLİR.
21-BARAJA KOZ ATAK EDİLİP, RAKİBİN KUPLARLA EL ALMASI
ÖNLENİR.(Çok puanınız varsa.)
22-SANZATULARA,UZUN RENK ATAK EDİLİR.
23-KOZLAR ALICI DEĞİLSE , SİNGLETON ATAK EDİLİR . ALICI
KOZ , KOZ TOPLAR , ÇAKMAK İÇİN KULLANILMAZ.
24-ŞLEM OYNARKEN , BİR RENKTEN 2 VERİLMEZ . RENK KON-
TRÖLLERİ VE KEY-CARD KONUŞMALARI MUTLAKA YAPILIR.
25-DEKLARANIN , ( 4+4) K O Z TUTUŞU BİLİNİYORSA , DEFANS OYUNCULARINDAN , ELİNDE 3’LÜ KOZU OLANIN ÇAKMASI,
GENELLİKLE LÖVE KAZANDIRMAZ.2’Lİ TARAFTAN ÇAKILIR.
YANİ,DEFANSTAYKEN DE KISA TARAFTAN ÇAKILIR.(Elde alıcı
koz varsa,çekilip uzun renk sağlanmaya çalışılır.)
26-DEFANSTAYKEN, NORMAL ŞARTLARDA ALICI KOZ İLE
ÇAKILMAZ.(Kayıp kaçılır.)
27-K O Z OYUNLARINDA RAKİP , KONTROL SORMADAN ŞLEM
İLAN EDERSE , E N KUVVETLİ RENK ATAK EDİLİR.
(A varsa çıkılır,Rx,Dxx altından çıkılır.)
28-TAKIM MAÇINDA , BİR FAZLA İÇİN ÇALIŞILIR ANCAK, BATMA
RİSKİNE GİRİLMEZ.
29-KENDİN OYNARKEN DE , RAKİP OYNARKEN DE,RAKİBİN KAÇ
LÖVE ALABİLECEĞİ SAYILIR.(Ele ve yere bakıp , atağa göre tahmin
edilir.)
30-ELDEKİ 1 KEKLİK , ÇALIDAKİ 2 KEKLİKTEN İYİDİR . (Rakipten,
kontr atıp 500 alacağından eminsen , 620 için riske girilmez.)
31-SÜRKONTRLU 2 BATILMAZ.(Sür atıyorsanız,max.1 batabileceğiniz-
den emin olmanız gerekir.)
32-OYUN ORTASINDA BİR RENGİ küçük DÖNMEK , O RENKTEN
İDDİA TAŞIR VE DEĞERLER VAADEDEREK DÖNÜŞ İSTER.
33-ATAK RENGİNİN KİMDE,KAÇ TANE OLDUĞUNU BİLMEK , EL
SAYMAK İÇİN DEFANS VE DEKLARANCA ÇOK ÖNEMLİDİR.
34-EL VE YER DENGELİYSE, PASİF DEFANS YAPILIR.(Pasif defans:
etliye,sütlüye karışma,ortağın ne oynamışsa onu oyna.Ayrıca,deklaran
oynarken eli alırsan , deklaranın oynadığını oyna . Diğer renkleri o
oynasın.)
35-DEFANSTAYKEN , DEKLARANIN SAĞLAM UZUN BİR RENGİ
VARSA, SALDIRGAN ATAK EDİLİR.(Riske girip ne alınabiliyorsa
alınır.)
36-OYUN SONUNDA ORTAK DEFOS VERMEZ,DEKLARAN VERİR.
(Deklaran kart atmakta zorlanırsa , direkt apel verilir . Hangi rengi
kısaltıyorsa o renk oynanır.Ortağın kısalttığı renk oynanmaz.)
37-BÜYÜKLERİ S İ Z E KALMIYORSA , RAKİBİN ONÖRLERİNİ
EZMEKTEN ZEVK ALINMAZ.